Word lid!

NT2 docent voor omgeving Doetinchem/Didam

De Beroepsvereniging Forums Docent beschikbaar NT2 docent voor omgeving Doetinchem/Didam

  • Dit onderwerp is leeg.
2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    Berichten
  • #2498
    Anoniem
    Gast

    Ik ben op zoek naar een NT-2 docent die een werknemer van ons op het gebied van werk naar een hoger taalniveau kan brengen.
    Doel is het begrijpend lezen van werkorders, veiligheidsinstructies e.d.

    Wat ik niet wil is het “maatwerk”dat ROC's leveren.

    #3952
    Anoniem
    Gast

    Geachte heer/mevrouw,

    Graag zou ik deze lessen voor u verzorgen. Mijn naam is Gerdie Mellink en ik woon in Nijmegen en ik ben een ervaren docente Nederlands en Nt2.

    U zoekt een docent die een werknemer op een hoger taalvaardigheidsniveau kan brengen en hem of haar kan helpen met het verbeteren van de leesvaardigheid, zodat hij/zij bedrijfsdocumenten goed kan lezen. Welnu ik heb veel ervaring met  deze werkzaamheden.

    Zoals u in het bijgevoegde curriculum vitae kunt lezen, heb ik voor een bedrijf een cursus geschreven en zelf uitgevoerd, op mbo 1 niveau, bestemd voor werknemers in het bedrijf om hun taalniveau op het gebied van lezen, spreken, woordenkennis en schrijven te verbeteren. Onderwerpen in deze cursus waren o.a. veiligheid, werkdocumenten, notulen van werkoverleg lezen en begrijpen, brieven van personeelszaken, invullen van verlof- en ziekteformulieren etc. De deelnemers hebben dit traject succesvol afgesloten met een examen en zijn inmiddels met een vervolgtraject begonnen.

    Voor veel bedrijven heb ik lessen Nederlands op de werkvloer verzorgd, waarvan het de bedoeling was dat de taalvaardigheid in het Nederlands van de werknemers verbeterde, zodat ze beter konden communiceren op het werk en de kans op fouten in het arbeidsproces lager werd. Bedrijfsdocumenten gebruikte ik hiervoor als lesmateriaal, zoals werkorders, verslagen van werkoverleg, brieven, arbeidsvoorschriften, memo's etc. Daarnaast gebruikte ik eigen materiaal.

    Voordat de lessen startten had ik meestal vooraf met de betreffende werknemer(s) een gesprek en nam ik wat taaltesten af om het beginniveau te kunnen bepalen en om te horen wat de werknemer zelf wilde verbeteren. In dit kennismakingsgesprek kwamen ook onderwerpen aan de orde als: de motivatie, hoeveelheid te investeren tijd, thuissituatie etc van de werknemer. Ook vertelde ik de toekomstige cursist(en) wat mijn plan van aanpak zou kunnen worden.

    Vervolgens stelde ik, meestal in samenspraak met het bedrijf, een lestraject op en besprak dit daarna met de betrokken medewerkers van het bedrijf zoals b.v. de leidinggevende van de werknemer(s), personeelszaken contactpersoon van het bedrijf. In overleg met het bedrijf maakte ik afspraken over: inhoud, lengte, frequentie van de lessen en de afsluiting van het traject. Indien nodig stelde ik tijdens het traject mijn lesinhoud en/of methode bij. 

    Naast docent zijn, vind ik mijn rol als coach net zo belangrijk. Waar nodig stimuleer en motiveer ik mijn cursisten. Ik maak makkelijk contact en bouw snel een band op met mijn leerlingen, waardoor er een goede werksfeer ontstaat. Ook hecht ik veel waarde aan een goede communicatie met alle betrokkenen bij het traject.

    Mocht door het bovenstaande uw interesse in mij als docente en persoon gewekt zijn, dan ben ik natuurlijk bereid een en ander in een gesprek met u toe te lichten. Indien u dat op prijs stelt, kan ik u in contact brengen met een opdrachtgever waarvoor ik veel trajecten Nederlands op de werkvloer heb verzorgd. U kunt dan informatie verkrijgen over mij en mijn manier van werken.

    Graag hoor ik van u!

    Met vriendelijke groet,

    G.H. Mellink

    [verwijderd door de beheerder]

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.