Zojuist is de website http://www.itta.uva.nl/learnerautonomy online gegaan.
De website komt voort uit een verkenning van de mogelijkheden om met laaggeletterde en/of laagtaalvaardige volwassenen te werken aan hun vaardigheden om zelfstandig te leren. Als zij deze vaardigheden hebben ontwikkeld, zo dachten Kaatje Dalderop (Melkweg+) en Elwine Halewijn (ITTA), dan kunnen zij hun eigen lees-, schrijf- en taalvaardigheden ook beter onderhouden nadat hun educatietraject is afgelopen. Het uitgangspunt van de aanpak is dat leerders met hulp van coaching werken aan hun eigen leerdoelen via hun eigen acties en strategieën.
De website is bedoeld voor gebruikers (docenten, coaches). Het bevat handvatten voor werken aan zelfstandig leren: bijvoorbeeld tips voor coaching, materiaal, literatuur. Daarnaast bevat de website informatie over het onderzoek dat ten grondslag ligt aan deze handvatten: de beschrijving van de pilots en de lessen die we geleerd hebben in het onderzoek.
De website is in het Engels, extra leuk dus voor docenten die willen weten hoe het is om aan je eigen vaardigheden te werken via een taal die niet je moederstaal is
(en het Engels is natuurlijk ook goed toegankelijk!).
Het onderzoek is uitgevoerd met Erasmus+ financiering en cofinanciering van de G4.